Librarii cu carti in engleza

De cate ori calatoresc intr-un oras nou, vizitez neaparat un anticariat sau o librarie exclusiv cu carti in engleza. Prefer anticariatele, desi sunt mai rare, pentru ca sunt mult mai ieftine si imi place sentimentul de a citi o carte pe care e clar ca au mai citit-o si altii. Gasisem la un moment dat o editie veche, de pe la 1890, a unei piese de Shakespeare si care avea pe prima pagina numele diversilor proprietari si data la care au achizitionat-o. Cartea asta a calatorita din Franta in Romania si a trecut prin mai multe epoci si prin mainile unor persoane care acum nu mai exista, pana sa ajunga la mine. Normal ca o sa-mi trec si eu semnatura in continuarea celor 5 si cine stie cat si unde va mai calatori cartea asta.

Cautand adrese de librarii in diverse orase pe unde am calatorit, am dat peste un blog cu review-uri si adresele unor super librarii din toata Europa. Dintre cele catalogate, eu am vizitat una din Praga, care mi-a placut mult si un anticariat din Amsterdam unde te pierzi intre rafturile imense si iti vine sa cumperi tot magazinul la cat de ieftine sunt. Tot pe blogul asta am gasit 2 librarii prin care tare as vrea sa arunc o privire, cea din Maastricht care e intr-o veche biserica si cea din Porto care pare rupta din Numele Trandafirului, cel putin in poza.

Surpriza placuta a fost sa gasesc acolo si libraria nou deschisa in Bucuresti, Anthony Frost, de langa Humanitas, careia ii doresc o viata cat mai lunga. Tot din categoria librarii in engleza, am aflat de Nautilus de pe langa Aviatorilor, dar n-am reusit sa o si vizitez.

5 Comments

  1. Hmm…nu stiam de Nautilus, dar Anthony Frost a devenit libraria mea preferata 😀

    Sunt curioasa, in Praga, la care librarie ai fost? M’am uitat pe linkul ala pentru ca am fost la o librarie acolo si mi’a placut tare mult – era Shakespeare and sons 🙂

    Reply

  2. Am fost la The Globe, pe o straduta plina de anticariate, in spatele teatrului lor national. E librarie si cafenea, un fel de Carturesti, dar pustiu. Baiatul de la casa avea o pusculita pe care scria “Tip if u please”. E genul de loc unde poti lua o carte si o poti citi linistit la o cafea.

    Reply

  3. In Nautilus any good? I don’t really understand Romanian so I can’t really figure out what you’re saying.
    If you want you could write a recommendation of the Nautilus bookstore in Romania since we don’t have it in our list. Is it a chain bookstore? And how good is their English selection?

    Anyway, if you’re up for it, jot down a few lines and send it over to our email.

    And thanks for mentioning us in your blog 🙂

    Reply

  4. Salutare!

    Ei uite încă un om pasionat de cărțile în limba engleză. Vrei să vii în clubul nostru ? ;))

    Cu ocazia asta vrem să te invităm la Okian. Fie că este vorba de o ”plimbare” printre ”rafturile” online, fie că vrei să participi la evenimentele noastre din Brașov (Strada Mureșenilor) suntem siguri că vei descoperi lucruri interesante.

    Pentru alte informații, îți stăm la dispoziție 🙂

    Salutări și succes în căutările tale!

    Reply

Leave a Reply

