Despre formularea impresiilor

S-a iscat la un moment dat pe aici o mica discutie despre gradul de “dezinvoltura” cu care se poate vorbi despre un autor “consacrat.”

Eu cred ca singurul mod in care o persoana obisnuita isi poate manifesta respectul fata de un autor este citindu-l pana la capat, chiar daca prima reactie e negativa. S-a intamplat de multe ori sa incep sa citesc ceva si, desi prima reactia a fost de respingere, la final lucrurile sa apara intr-o noua lumina si sa imi dau seama ca am gresit din ignoranta sau din comoditate.

Exista cazuri in care reactia negativa initiala nu se schimba la final, poate tot din ignoranta si comoditate… Insa bunavointa cititorului de a duce la capat ceea ce a inceput ii da dreptul sa isi exprime ignoranta sau revolta.

Acest blog e un fel de condica a primelor impresii si reactii, de aceea poate multe dintre ele nu sunt coerent formulate si sunt adesea violente (asemena gestului de a tranti o carte neplacuta imediat dupa ce ai terminat-o) sau de un entuziasm usor tamp.

De multe ori revin la primele impresii cand aflu amanunte si uneori sa imi schimb complet parerea. Cred insa ca exprimarea acestor prime impresii e foarte importanta, pentru ca doar asa poti incepe un dialog care te poate ajuta sa iti depasesti ignoranta si comoditatea sau nu…

Oricum tin mult la posibilitatea de a exprima o impresie intr-un mod dezinvolt si poate mult prea simplist pentru ca, oricat de politically incorrect ar fi, genul asta de reactie e dreptul oricarui cititor.

2 Comments

  1. fictionaddict..don’t worry 🙂 Marii scriitori se descopera, nu sint bagati pe git ca mari scriitori si cu asta, ai grija ce zici despre ei!! Din experienta mea de a forfeca clasici ori pur si simplu ginditori (e drept, mai mult academici), am constat ca “inocentii” au mult mai multa indrazneala (si mai multe idei bune) in a face critica….abia dupa ce te-ndragostesti de ei (autorii) urmeaza pervertirea..si orbirea!!. Si tot din experienta iti spun, ca un maestru adevarat are muuulta rabdare cu incepatorii!!!

    Reply

  2. Lilanda, nu-mi fac griji prea mari, doar ca de multe ori ma gandesc care-i rostul acestui blog si daca are sens sa-l tin public si atunci nu strica sa-mi amintesc mie exact de ce l-am inceput… Si l-am inceput tocmai pentru a nu lasa aceste prime impresii, oricat de brute ar fi ele, neexprimate.

    Reply

Leave a Reply

