trei pe o noptiera

Ma enervez tare pe mine, atunci cand ma las purtat de obiceiul foarte prost de a citi cate 3 carti in acelasi timp. Ajung in stadiul asta atunci cand dau peste carti care imi plac, dar nu ma dau pe spate, sau pe care mi-am propus eu sa le citesc neaparat chiar daca nu le pot inghiti decat cu lingurita, putin cate putin, ca pe siropul de tuse. O i-au incet, dar nu ma las pana nu le birui…

Mare inghesuiala la mine pe noptiera:
Piramida de Ismail Kadare e subtirica de o bate vantul si mai am cateva pagini si-s gata cu ea, insa, nu stiu de ce, nu sunt deloc curios…

Snow de Orhan Pamuk imi place tare, dar n-are lipiciul lui Ma numesc Rosu. De asta m-am apucat recent, dar, cum pun mana pe ea, ma mustra constiinta ca l-am abandonat fara mila pe Kadare.

Cel mai putin ma trage inima sa ma tin de o carte despre Wittgenstein, care intra la capitolul sirop de tuse.

Apoi sunt carti pe care nu le pot citi decat dimineata, ca seara as adormi sigur cu ele.

Sunt carti numai bune de purtat in geanta si de scos la interval in blocajele din trafic. Cum Bucurestiul sta foarte “bine” la capitolul blocaje, sunt carti pe care le-am dovedid exclusiv in RATB.

Dar cele mai si cele mai sunt cartile pe care nu le poti lasa din mana, le iei si la buda. Pentru mine cartile astea sunt tare periculoase fiindca ma fac sa nu mai vreau sa plec dimineata la serviciu. Ce misto e cand, dimineata, la cafea, termini o carte din asta innebunitoare si o iei spre serviciu intarziat, cu un zambet foarte zen incrustat pe figura, plin de bunavointa fata de toti crizatii din jur.

De fapt, daca as scapa de Kadare si l-as ascunde pe Wittgenstein sub covor, cred ca as putea sa ma afund linistit in Snow-ul lui Pamuk.

Leave a Reply

